Ce am învățat în primele luni de la lansarea SGR? Cum au fost gestionate provocările cunoscute și ce provocări neașteptate au apărut; care sunt rezultatele primelor luni și calendarul de implementarea RetuRO în deschiderea de centre regionale de sortare și numărare, precum și a fabricilor de reciclare? Sunt doar câteva dintre întrebările care își vor găsi răspunsul la conferința “Managementul Deșeurilor: SGR funcțional în România”, organizată de publicația Green Report, pe 21 martie, începând cu ora 10.00, la STUP, Calea Șerban Vodă 206.
CGR „Managementul deșeurilor: SGR funcțional în România” este un eveniment-cheie pentru a discuta despre provocările și oportunitățile aduse de implementarea Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) în România, la doar câteva luni de la debutul din noiembrie 2024.
Printre alte teme care vor fi abordate se numără: rolul Consumatorilor și Retailerilor în SGR, importanța implicării consumatorilor și retailerilor în sistemul SGR și despre modul în care aceștia pot contribui la succesul său; extindere SGR către alte tipuri de ambalaje; țintele asumate de SGR pentru primul an de la debut și concluzii.
Mircea Fechet, Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, va fi prezent la eveniment și va oferi răspunsuri. Alți speakeri confirmați sunt: Anca Marinescu, Corporate Affairs and Communication Manager RetuRO; Bogdan Purcherea, Managing Director Envipco; Julia Leferman, Director General Berarii României; Cristian Lazăr, CEO Green Pack dar și Alice Nichita, Președinte, Asociația Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate
Conferința va avea loc doar în format fizic, participarea este gratuită, însă este obligatorie înscrierea pe site-ul: https://gala.green-report.ro/index.php?page=acymailing_front&ctrl=fronturl&task=click&urlid=247&userid=1629&mailid=132&noheader=1
Despre SGR:
SGR este o inițiativă care urmărește să reducă impactul negativ asupra mediului prin promovarea reciclării și a gestionării eficiente a deșeurilor de ambalaje, iar prin cele 7 miliarde de ambalaje de băuturi care ar urma să fie colectate anual este cel mai mare din Europa.
Sistemul de Garanție-Returnare presupune ca atunci când consumatorii cumpără produse ambalate în recipiente din sticlă, plastic sau metal cu volume între 0,1 litri și 3 litri, plătesc o garanție în valoare de 50 bani. Ulterior, ei pot returna ambalajele la orice punct de colectare pus la dispoziție de comercianți și vor primi înapoi garanția, chiar dacă produsul nu a fost achiziționat din acel loc. Acest sistem are potențialul de a revoluționa modul în care gestionăm deșeurile de ambalaje și de a promova reciclarea. Nu este însă doar o schimbare structurală, ci și una culturală.
(Georgiana Mecu, specialist Relații Publice și Comunicare Eco Sud SA)