
– Alo, buna ziua, de la Eco Sud vă deranjez!
– Da, buna ziua, spuneți, cu ce vă ajut?
– Am dori și noi o ofertă pentru 100 de sacoșe personalizate, 100 de șepcuțe cu sigla Eco Sud, 100 de pixuri…, pentru campaniile de conștientizare pe care le organizăm, în București și în țară, în cadrul programului educațional “Săptămâna Verde”…
Sunt crâmpeie din conversații recente ale reprezentanților Biroului de Presă al Eco Sud SA, iar la celălalt capăt al firului se aude vocea binevoitoare a Mihaelei Turculeț, Account Manager la Agrafa Print.
În propriul fief, Mihaela ne-a ghidat și introdus în culisele unei lumi unde creativitatea, policromia și digitalizarea fac casă bună. Vorbim despre HowItsPrinted 2025, ediția a VI-a, evenimentul întins pe trei zile, la final de mai 2025, care a permis colaboratorilor, partenerilor Agrafa Print dar și pasionaților de domeniu să participe la demonstrații în direct, de la printare, la gravură și personalizare materiale și obiecte.
Vizitatorii au asistat, live, la munca efectivă a celor 40 de angajați din cele 10 departamente ale Agrafa Print, cei care practic transformă ideile în realitate. Rând pe rând, au fost prezentate zona de recepție, unde comenzile prind aripi și iau direcția atelierului potrivit, a urmat zona de imprimare UJF, unde mașinăriile de zeci de mii de euro fac de-a dreptul minuni pe metal, apoi zona de textile unde fel de fel de materiale, tricouri, șepci, gentuțe etc, sub diverse forme și culori, sunt asezonate cu logo-uri și culori diversificate.
În zona de hârtie abundă o gamă de cărți de vizită, flayere, mape, pliante, coperți etc, impregnate cu machete care mai de care mai speciale; în zona de finisare print, stikerele volumetrice cu rășină ies la rampă într-un carusel cu efect tridimensional, dar nu numai, în timp ce la finisare manoperă, meticulozitatea e la loc de cinste. Zona vedetă este, însă, cea de gravare laser, unde personalizările specifice pe metal, lemn, sticlă, cât și pe unele genuri de plastice, sunt extrem de captivante.
Un eveniment și un tur de imprimare prin ateliere cu oameni specializați și devotați meseriei, care te invită la creativitate, introspecție și bună dispoziție în același timp. Totul într-o interdependență totală și o utilitate necesară.
“Avem un portofoliu de peste 5.000 de clienți din țară și străinătate – respectiv 5 țări din Europa. Acoperim domenii diverse, de la farma, la ecommerce, instituții ale statului, asociații, companii axate pe energie verde și reciclare. Fiecare are particularitățile sale și încercăm să răspundem cerințelor astfel încât clientul să fie mulțumit”, spune Mihaela Turculeț, Account Manager la Agrafa Print.
Este un domeniu în care tehnologia este la putere și echipamentele de ultimă generație creează diferența, dar calitatea oamenilor este esențială. “Suntem pe piață din 2004 și ne-am dezvoltat pas cu pas. Am colegi care lucrează aici încă de la înființare, alții de peste 15 ani. Eu sunt de 10 ani și am învățat lucruri noi în fiecare zi. Această activitate presupune pasiune înainte de toate, apoi răbdare. Este o provocare continuă, iar experiența contează pentru că multe lucruri trebuie corelate. Pentru noi este foarte important să ne facem treaba și feed back-ul clienților să fie pozitiv, așa cum este și cazul Eco Sud SA, cu care lucrăm de ani buni”, a adăugat gazda noastră.
Creațiile realizate de membrii Agrafa Print sunt de-a dreptul remarcabile, dar munca este pe măsură. “Sunt mereu lucruri noi și este o plăcere să le descoperi, însă totul presupune timp și pricepere. Mi-aduc aminte că am avut o comandă de 80.000 de kituri pentru o campanie, care ne-a întrebuințat serios timp de o lună. Sunt multe exemple de tot felul”, a mai precizat Mihaela Turculeț.
Toate întrebările și-au găsit răspunsul, într-un climat profesionist și destins, iar socializarea ce a urmat între invitați, gazde și vizitatori a întregit un tablou în care printul – asistat de calitatea umană – emană culoare și valoare oricărui obiect sau material.
Să agătăm cu… Agrafa amintirile generoase ale printului, pentru a le stoca într-un sertar al cunoașterii, și să cultivăm experiența acumulată în direcția adecvată, cu dorința de a reveni de fiecare dată când porțile imprimării digitale, dar și ale curiozității și imaginației se vor redeschide, la propriu și în mintea fiecăruia…! (Biroul de Presă al Eco Sud SA)
Vezi galerie foto de la eveniment: